قوانین فروشگاه ایسل
کاربران گرامی توجه داشته باشید، کلیه قوانین و مراحل خرید در فروشگاه اینترنتی ایسل منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کنندگان متعقابا موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در آینده اصلاحات و تغییراتی در قوانین مندرج، رویهها و سرویس های ایسل ایجاد شود، در همین صفحه بهروزرسانی و منتشر میشود. بنابراین شما توافق میکنید، استفاده مستمر از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش:
ایسل به مشتریان خود امکان ثبت سفارش در هر 7 روز هفته و به صورت شبانه روزی را میدهد. روز کاری به معنی روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، بجز تعطیلات رسمی در ایران است؛ بنابراین کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات، پردازش میشوند.
وضعیت کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت ایسل از طریق پیام کوتاه، اطلاع رسانی و در صف پردازش قرار میگیرند.
ایسل همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را مینماید. با وجود این، در صورتی که موجودی محصول در ایسل، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری به پایان برسد؛ حق کنسل کردن آن سفارش و استرداد وجه سفارش، برای ایسل محفوظ است، مشتری نیز میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
ایسل مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری را پردازش و ارسال نماید. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای ایسل محفوظ است.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرو سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری نخواهد بود.
مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
هفت روز ضمانت بازگشت کالا:
مشتری میتواند ظرف مدت هفت روز کاری اقدام به انصراف از خرید خود نماید، مشروط به اینکه کالای خریداری شده باز نشده و پلمپ باشد.
هزینه باز پس فرستادن کالا بر عهده خریدار است. نظر به انتخاب روش تحویل کالا توسط مشتری، زمان آغاز هفت روز کاری برای انصراف از خرید، از زمان تحویل کالا به مشتری میباشد.
چنانچه کالای خریداری شده توسط مشتری با کالای ارسال شده توسط شرکت از نظر(برند، مدل، رنگ)متفاوت باشد مشتری باید حداکثر ظرف مدت هفت تا ده روز کاری پس از دریافت کالا از پست، کالا را با توجه به شرایط ذیل به شرکت عودت نماید.
هزینه عودت کالا بر عهده شرکت خواهد بود.
زمان محاسبه عودت کالا در فرض فوق از سوی مشتری، تاریخ مدرج در قبض تحویل کالا پست خواهد بود.
انصراف از خرید، در مواردی که شرایط خاصی بر نوع کالا و خدمات حاکم است و عبارت ((تماس قبل از خرید)) یا ((سفارشی)) روی آن درج شده، اجرا نخواهد شد.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
از آنجا که ایسل یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرفکننده است(سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمیباشد).
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، تنها با بازکردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جدا خودداری شود.
ملاک مغایرت موارد مندرج در جدول مشخصات فنی میباشد و مواردی همچن زبان صفحه کلید، وات شارژر و… که در جدول مشخصات فنی نیز قید نشده از موارد مغایرت نمیباشد (تصاویر از سایت برداشت شده و مغایرت در زبان، رنگ، نور، صفحه کلید و… با توجه به پارتهای مختلف متفاوت است).
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به ایسل بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
شرایط استرداد وجه:
جهت استرداد وجه کالای خریداری شده به مشتری میبایست در بخش تماس باما سایت، موضوع پیام را درخواست لغو سفارش و استرداد وجه انتخاب کرده سپس شماره سفارش مورد نظر را وارد کند و در قسمت متن پیام یک شماره شبا با نام کامل صاحب حساب ثبت کرده تا وجه مورد نظر بعد از 72 ساعت به حساب مشتری واریز شود.
خسارت در هنگام حمل و نقل:
خریدار مکلف است بلافاصله پس از دریافت کالا، اقدام به بازگشایی کالای خریداری شده از بسته یا پاکت و غیره در مقابل پست نماید. چنانچه کالای خریداری شده دارای عیوب ظاهری مانند شکستگی، ترک خوردگی، زدگی و غیره، باشد؛ خریدار میتواند از تحویل کالا اجتناب کند. در غیر اینصورت، تحویل کالا توسط پست به خریدار، به منزله تایید صحت و سلامت فیزیکی کالا بوده و شرکت ادعای بعدی خریدار در این خصوص را نمیپذیرد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.
به دو روش درخواست خود را به خدمات پس از فروش اطلاع دهید:
روش اول: با شماره تلفن 02191005000 خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
روش دوم: پیام خود را در صفحه “تماس با ما” ارسال کنید.
توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روشهای بالا الزامی است.
نحوه بازگشت کالا:
از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش ایسل، جدا” خودداری کنید.
کالا برای بازگشت، باید داخل جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود.
حتما قبل از تحویل کالا به ارسال کننده از 6 جهت و در پس زمینه سفید، از محصول و بسته بندی عکس بگیرید و نزد خود نگه دارید تا در صورت نیاز برای کارشناسان این مجموعه ارسال نمایید.
اگر کالا به علت مغایرت یا خرابی با روش های پست یا تیپاکس ارسال شود میبایست حتما فرم درخواست بیمه توسط ارسال کننده تکمیل شود. در غیر اینصورت جهت ارسال کالا به دلایلی مثل انصراف از خرید و استفاده از مهلت تست 7 روزه قویا توصیه میگردد، کالا به صورت بیمه دار ارسال شود چرا که ملاک کارشناسان ایسل تحویل سالم کالا از مامور ارسال است.
برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید)
از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان رسید را به فاکتور الصاق و همراه بسته ارسال کنید.
اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با ایسل تماس بگیرید.
از نوشتن آدرس روی جعبه اصلی کالا، جدا خودداری کنید و در صورت لزوم، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته و ارسال کنید.
بسته خود را به آدرس: تهران، خیابان حافظ، پاساژ بازار موبایل ایران، طبقه اول واحد ۳۱۳ فروشگاه ایسل ارسال کنید.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط ایسل، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، تا حداکثر یک هفته زمان خواهد برد.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر بین 24 الی 72 ساعت مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
خواهشمند است قبل از درخواست مرجوع، تعمیر و یا تعویض، حتما تمامی شرایط و الزامات به دقت مطالعه گردد.
محاسبه هزینه ارسال در ایسل:
اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش ایسل برسد، هزینه ارسال به عهده ایسل است.
برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت ایسل ارسال شود.
در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان ایسل، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
نحوه رسیدگی به درخواست مشتری پس از دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش:
کارشناسان خدمات پس از فروش ایسل، ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط کارشناسان ایسل تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ ایسل بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است در صورت انتخاب کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی(مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، ایسل تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و ایسل در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا درج شده در فاکتور به مشتری را میپذیرد.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط ایسل، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.
کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعملها و رویههای ابلاغ شده توسط شرکتهای تولید کننده و یا نمایندگیهای مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت ایسل هستند، لذا علیرغم تصور آنکه کالا (حتی برای ایراد خیلی آشکار) میتواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویههای زمانبر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگیهای مجاز آن کالا دارد.
به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاهترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر بین ۷ تا ۱۰ روز کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش ایسل است.